2014年12月13日土曜日

Ghost ミステリー・スカルズ (Mystery Skulls)

実はこの曲がヒットしたのは,公式のミュージック・ヴィデオ(2番目のもの)ではなく,下のファン・ヴィデオのお蔭です。ただ,ファンの作ったヴィデオが本家を圧倒している例に私が出くわしたのは,これが最初というわけではなく,数年前にもTRONというアメリカ映画で同じことがありました。私見ですが,ファンの作ったヴィデオの方が本家のものよりも断然クールで度胆を抜かれました。どちらのヴィデオもこの投稿の最後に埋め込んでおいたので,どうかそちらをご覧ください。そうすればご納得いただけます。
It's not the official music video (the second one) but the animated fan video that made the song a hit.  It's not the first time, however, for me to witness a fan video paled the official one:  Few years ago, I came across a fan video of an American sci-fi film TRON and was completely blown away.  In my opinion, it was far cooler than the official one.  Both are embedded at the bottom of this post.  Take a look at them and you'll see what I mean.
Ghost  (Mystery Skulls)

Cause the world might do me in
It's all right cause I'm with friends
Cause I'm giving up again
It doesn't matter

And I'm feeling like a ghost
And it's what I hate the most
Cause I'm giving up again
And this time (this time, this time)

[Hook]
This time I might just disappear
This time I might just disappear
This time I might just disappear
This time I might just disappear

Try and hear me then I'm done
Cause I might just say this once
Seen this played out in my dream
It doesn't matter

Time for givin' up the ghost
Fuck it's you I hated the most
And there is no guarantee
It doesn't matter

[Hook]

なにしろ世間はこの俺を
殺そうとしてるけど
それならそれで平気だね
だって俺はひとりじゃない
仲間が一緒にいるんだよ
だってこのままじゃ
また諦めそうだから
もうどうなってもいいよ

まるで自分が幽霊に
なったような気がしてて
とにかくそれがイヤなんだ
だってこのままじゃ
また諦めそうだから
しかも今回は(今回は)

[Hook]
今度こそ
消えてなくなりそうなんだ

なんとかして
俺の話を聞いてくれ
そしたら俺も納得するから
一度言っといてもいいかもな
こういうの,昔夢で見たんだよ
もうどうなってもいいよ

そろそろゴーストとも
お別れする時が来た
ちくしょうお前だよ
俺が一番イヤなのは
しかも保証はどこにもない
もうどうなってもいいよ

[Hook]

(余談)

Halloween前に投稿できればよかったのですが・・・完全に出遅れました。

それはともかく,リード文でお話したTRONのヴィデオがこちらの2つです。

(a fan video)
(the official trailer)

0 件のコメント:

コメントを投稿