2016年9月29日木曜日

Nobody But Me マイケル・ブーブレ (Michael Buble)

この曲が気に入るのなら,主人公が相手に自分だけを見てくれと言うSugar (Maroon 5)も気に入ると思います。個人的には違うと思いますが,「焼きもちを焼くと気持ちが深まる」と考える人もいるようです。だとすれば,この曲もいいウェディング・ソングになるかもしれません。
If you like this song, you'd probably love Sugar (Maroon 5) in which the narrator asks the second person to love nobody but them.  Some people believe (but I don't) "Jealousy makes the heart grow fonder."  If it's true, then this song would make a nice wedding song.
Nobody But Me  (Michael Buble)

[Verse 1]
Baby, I get a little bit jealous
But how the hell can I help it?
When I'm thinkin' on you
Maybe, I might get a little reckless
But you gotta expect that
What else can a boy do?
My momma taught me how to share
But I'll be selfish and I don't care
Cause I want you, I need you all for me

[Chorus]
Now I don't want anybody loving my baby
Nobody, nobody, nobody, nobody but me, hey
Now I don't want anybody thinking just maybe
Nobody, nobody, nobody, nobody but me

[Verse 2]
And I know when you got a lovely lady
It might drive the boys crazy
When she's looking so fine, woah
I know, know, know that no one would ever blame me
The only thing that could save me
Is just knowing your mine
My papa told me once or twice
Don't be cruel but don't be too nice
Cause I want you, I need you all for me

[Chorus]
Cause I don't want anybody loving my baby
Nobody, nobody, nobody, nobody but me, hey
And I don't want anybody thinking just maybe
Nobody, nobody, nobody, nobody but me

[Verse 3]
Hey, we make beautiful music together, how you make my heart sing
Grew into this I want us to never be apart thing
Work of art thing, the way you pull me like a harp string
Every moment still is worth it, that's the perfect part, see?
I like whatever you like, we had to do right
And do like, two sovereign nations and try to unite
I'm proud of you, like a treasure, you're the one I'm cherishing
Every other girl is really, paling in comparison

[Bridge]
Baby, I get a little bit jealous
But how the hell can I help it?
I'm so in love with you

[Chorus]
I don't want anybody loving my baby
Nobody, nobody, nobody, nobody but me, hey
I don't want anybody loving my baby
Nobody, nobody, nobody, nobody but me

[Outro]
Oh my papa told me once or twice
Don't be cruel, don't be too nice
My baby don't need no one but me
Oh, and I know how to share
But I'll be selfish, I don't care
My baby don't need no one but me

[Verse 1]
ちょっと焼きもちやきすぎだけど
どうしようもないんだよ
お前のことを考えてると
つい飛ばし過ぎるのかもな
けどそれくらいわかってくれよ
男だったら当たり前だろ?
「(ひとつのオモチャを取り合わないで)仲良く一緒に遊びなさい」
ママはそう教わったけど
ワガママだからできないし,そんなことする気もないね
お前がいなきゃ困るから,独り占めしたいんだ

[Chorus]
他のヤツらが俺のあいつを狙ってるなんてイヤなんだ
俺だけのものだから
「もしかして・・・」なんて思われたくないね
そうしていいのは俺だけだから

[Verse 2]
お前にかわいい彼女がいたら
周りからやっかまれたりするかもな
その子がすごくイケてたら
だけど俺は悪くないって誰だってそう言うよ
気持ちも楽になるはずだ
お前は俺のもんだって,それさえちゃんとわかっていたら
何度かオヤジに言われたよ
冷たくするのもダメだけど,甘い顔も見せるなよって
お前がいなきゃ困るから,独り占めしたいんだ

[Chorus]
だって俺はイヤなんだ
他のヤツらが俺のあいつを狙ってるなんて
俺だけのものなのに
「もしかして・・・」なんて思われたくないね
そうしていいのは俺だけだから

[Verse 3]
なあ一緒なら,音楽が聞こえるような幸せな気分になって
気持ちが弾んでくるんだよ
せっかくこうなったなら,絶対離れたくないし
まるでハープを弾くように,俺のことを引き寄せる,そのやり方はさすがだぜ
今だって2人で一緒に過ごしてる,その一瞬一瞬が大切なものだけど
そこんとこが最高なんだ
お前が好きって言うんなら,俺もそれでいいけれど
お互いにちゃんとした付き合いにしなくちゃな
お前だって俺だって,「国」みたいなものだから
自分のことは自分で決めて,それで手を取り合わなきゃな
お前がそこにいるだけで,こんなにすごい財宝が,自分にはあるぞって
自慢したくなってくる
大切なのはお前だけ
そんなお前と比べたら,他の子なんてメじゃないぜ

[Bridge]
ちょっと焼きもちやきすぎだけど
どうしようもないんだよ
お前に惚れちゃってんだから

[Chorus]
他のヤツらが俺のあいつを狙ってるなんてイヤなんだ
俺だけのものだから
「もしかして・・・」なんて思われたくないね
そうしていいのは俺だけだから

[Outro]
何度かオヤジに言われたよ
冷たくするのもダメだけど,甘い顔も見せるなよって
あいつには俺さえいればいいんだよ
そりゃ俺だって,やり方くらいわかってるけど
ワガママだからできないし,そんなことする気もないね
あいつには俺さえいればいいんだよ

(余談)

これを「カワイイ」と取られるか「ストーカーチックで気持ち悪い」と取られるかには,主人公の内面は勿論のこと,外見が大いに影響すると思われます。

0 件のコメント:

コメントを投稿