2017年1月19日木曜日

Human ラグ・アンド・ボーンマン (Rag'n ' Bone Man)

人間は批判するものです。自分は違うと言う人もいるかもしれませんが,そんなことはありません。自分の家族が殺されたらどうするか考えてみてください。その人間が大切な人にしたことをそのまま受け入れられますか?たとえそうしたいと願ってもできないはずです。相手をそのまま受け入れるということは想像を絶するほど難しいからです。
We judge others.  Some of you may say you don't.  Oh, yes you do.  Ask yourself what would you do if someone kills your family?  Would you accept what the person did to your loved ones?  No, you wouldn't even if you wish you could.  It's so unbelievably hard to accept others who are they.
Human  (Rag'n ' Bone Man)

[Intro]
I'm only human, I'm only, I'm only
I'm only human, human

[Verse 1]
Maybe I'm foolish, maybe I'm blind
Thinking I can see through this and see what's behind
Got no way to prove it so maybe I'm lying

[Refrain]
But I'm only human after all, I'm only human after all
Don't put your blame on me, don't put your blame on me

[Verse 2]
Take a look in the mirror and what do you see
Do you see it clearer or are you deceived, in what you believe

[Refrain]
'Cause I'm only human after all, you're only human after all
Don't put the blame on me
Don't put your blame on me

[Chorus]
Some people got the real problems
Some people out of luck
Some people think I can solve them
Lord heavens above
I'm only human after all, I'm only human after all
Don't put the blame on me
Don't put the blame on me

[Verse 3]
Don't ask my opinion, don't ask me to lie
Then beg for forgiveness for making you cry, making you cry

[Refrain]
'Cause I'm only human after all, I'm only human after all
Don't put your blame on me, don't put the blame on me

[Chorus]
Some people got the real problems
Some people out of luck
Some people think I can solve them
Lord heavens above
I'm only human after all, I'm only human after all
Don't put the blame on me
Don't put the blame on me
I'm only human I make mistakes
I'm only human that's all it takes
To put the blame on me
Don't put the blame on me

[Bridge]
I'm no prophet or messiah
You should go looking somewhere higher

[Chorus]
I'm only human after all, I'm only human after all
Don't put the blame on me, don't put the blame on me
I'm only human I do what I can
I'm just a man, I do what I can
Don't put the blame on me
Don't put your blame on me

[Intro]
俺はただの人間なんだ
ただそれだけのことなんだ

[Verse 1]
バカだとか,周りが全然見えてないって,言われりゃ本当にそうなのかもな
今度のことだって,自分じゃちゃんとお見通しだし
その裏のカラクリも,わかっていると思ってるけど
それがウソじゃないことを周りに見せてやれないだけだ
だけどそれもウソなのかもな

[Refrain]
別に悪いヤツなんじゃない,ただの弱い人間なんだ
だから俺を責めるなよ,俺のせいじゃないんだよ

[Verse 2]
ちょっと鏡を覗いてみろよ,そこに何が映ってる?
そこに映っているものが,そのままちゃんと見えてるか?
もしそうじゃないのなら,思い込みが強すぎて,本当の姿が見えてないのか?

[Refrain]
別に悪いヤツなんじゃない,ただの弱い人間なんだ
だから俺を責めるなよ,俺のせいじゃないんだよ

[Chorus]
マジでヤバい問題を抱えてるヤツもいる
徹底的にツイてないそういうヤツもいるはずだ
俺ならなんとかしてくれるって期待してるヤツもいるけど
頼むよ勘弁してくれよ
別に悪いヤツなんじゃない,ただの弱い人間なんだ
だから俺を責めるなよ,俺のせいじゃないんだよ

[Verse 3]
俺が何て思うかなんて,そんなことを聞いてくるなよ,ウソつきたくないんだよ
だからって本当のことを言っちゃって,それで相手を傷つけた日にゃ
相手に謝るハメになる

[Refrain]
別に悪いヤツなんじゃない,ただの弱い人間なんだ
だから俺を責めるなよ,俺のせいじゃないんだよ

[Chorus]
マジでヤバい問題を抱えてるヤツもいる
徹底的にツイてないそういうヤツもいるはずだ
俺ならなんとかしてくれるって期待してるヤツもいるけど
頼むよ勘弁してくれよ
別に悪いヤツなんじゃない,ただの弱い人間なんだ
だから俺を責めるなよ,俺のせいじゃないんだよ
普通の人間なんだから,ヘマだってするんだよ
別に悪いヤツなんじゃない,ただの弱い人間なのに
それだけで責められるけど
俺のせいじゃないんだよ,だから俺を責めるなよ

[Bridge]
預言者でも救世主でも,俺はそんなじゃないんだよ
ご立派なヤツにそんなの頼んでくれよ

[Chorus]
別に悪いヤツなんじゃない,ただの弱い人間なんだ
だから俺を責めるなよ,俺のせいじゃないんだよ
ただの弱い人間で,やれることをしてるだけ
特別なヤツじゃないから,何でも出来るわけじゃない
だから俺を責めるなよ,俺のせいじゃないんだよ

(余談)

このHumanというタイトルは私にとってはある意味「鬼門」で,たとえその歌詞がどれほど素晴らしい内容であろうとも,必ず爆笑してしまって虚心に曲を聞くことができません。ただそれも元はと言えば自分で播いた種。こちら(余談をご覧ください)が原因なので自業自得というものでしょう。

0 件のコメント:

コメントを投稿