2017年8月5日土曜日

Chasing Highs アルマ (Alma)

これはトレンドか何かなんでしょうか?最初にCamila CabelloのI Have Questionsが来て,その次がImagine DragonsのBeliever,そしてここでこの曲ですが,この3つに共通するのは,歌詞の中で主人公が何らかのものを数え上げていることです。
Is this some kind of trend?  The first one was I Have Questions (Camila Cabello), then came Believer (Imagine Dragons) and now we hear this song.  What these three songs have in common is that the narrator is counting up something in the lyrics.
Chasing Highs  (Alma)

[Verse 1]
2 AM, I'm fading in the dark
Like floating in the ocean
People need the poison
3 AM, you just touched my hand
And made me lose my focus
I almost didn't notice

[Pre-Chorus]
And I better know what to do
Who's gonna be the first one to move?
I wanna get closer to you
(I wanna get closer to you)
And I better know what to do
Who's gonna be the first one to move?
I wanna get closer to you

[Chorus]
I was chasing highs
Then I found you
We're doing it in slow motion
We're doing it in slow motion
I was chasing highs
Then I found you
You are getting closer in slow motion

[Post-Chorus]
I'm chasing hi-hi-hi-highs
I'm chasing hi-hi-hi-hi-highs
I'm chasing hi-hi-hi-highs
You are getting closer in slow motion

[Verse 2]
4 AM, almost touching you
Drowning out the noises
In between the voices
5 AM, there is something more
I caught the luck you gave me
Phases going hazy

[Pre-Chorus]
And I better know what to do
Who's gonna be the first one to move?
I wanna get closer to you
(I wanna get closer to you)
And I better know what to do
Who's gonna be the first one to move?
I wanna get closer to you

[Chorus]
I was chasing highs
Till I found you
We're doing it in slow motion
We're doing it in slow motion
I was chasing highs
Then I found you
You are getting closer in slow motion

[Post-Chorus]
I'm chasing hi-hi-hi-highs
I'm chasing hi-hi-hi-hi-highs
I'm chasing hi-hi-hi-highs
You are getting closer in slow motion

[Bridge]
I stopped counting the hours
Space between us getting smaller and smaller
I'm losing the powers
I'm falling higher and higher with you

[Chorus]
I was chasing highs
Then I found you
We're doing it in slow motion
We're doing it in slow motion
I was chasing highs
Then I found you
You are getting closer in slow motion

[Post-Chorus]
I'm chasing hi-hi-hi-highs (ooh yeah, ooh yeah)
I'm chasing hi-hi-hi-hi-highs (I'm chasing, I'm chasing)
I'm chasing hi-hi-hi-highs (ooh yeah, ooh yeah)
You are getting closer in slow motion

[Verse 1]
夜の2時,こうやって闇の中に消えていく
海に浮かんでるみたいに
人間はお酒がなくちゃダメなんだ
なのに3時になった頃,誰かがアタシの手に触れた,ただそれだけだったのに
それまでと何かが急に変わったの
ほとんど気付かなかったけど

[Pre-Chorus]
だからこの先どうするか,よく考えておかなくちゃ
どっちが先に手を出すの?
だけど仲良くなりたいの
(その人のこと知りたいよ)
だからこの先どうするか,よく考えておかなくちゃ
どっちが先に手を出すの?
だけど仲良くなりたいの

[Chorus]
とにかくハイになりたくて,あの頃は暮らしてたけど
やっと出会いがあったんだ
だから今はスロー・モーション,焦らずに時間をかけて仲良くなるの
だから今はスロー・モーション,お互いに焦らず時間をかけるんだ
とにかくハイになりたくて,あの頃は暮らしてたけど
やっと出会いがあったんだ
その人は急に迫って来たりしないの,ゆっくりと少しずつ,時間をかけてくれるんだ

[Post-Chorus]
とにかくハイになりたいの,それは今もそうだけど
その人は急に迫って来たりしないの,ゆっくりと少しずつ,時間をかけてくれるんだ

[Verse 2]
朝の4時になる頃は,もうちょっとでこっちから,手を出すとこまで進んでた
雑音ひとつ聞こえない
2人の会話が途切れても
そして5時が来た時に,もうちょっと進んだの
このチャンスに賭けてみる,そんな気持ちになったんだ
何もかもあやふやになってって

[Pre-Chorus]
だからこの先どうするか,よく考えておかなくちゃ
どっちが先に手を出すの?
だけど仲良くなりたいの
(その人のこと知りたいよ)
だからこの先どうするか,よく考えておかなくちゃ
どっちが先に手を出すの?
だけど仲良くなりたいの

[Chorus]
とにかくハイになりたくて,あの頃は暮らしてたけど
やっと出会いがあったんだ
だから今はスロー・モーション,焦らずに時間をかけて仲良くなるの
だから今はスロー・モーション,お互いに焦らず時間をかけるんだ
とにかくハイになりたくて,あの頃は暮らしてたけど
やっと出会いがあったんだ
その人は急に迫って来たりしないの,ゆっくりと少しずつ,時間をかけてくれるんだ

[Post-Chorus]
とにかくハイになりたいの,それは今もそうだけど
その人は急に迫って来たりしないの,ゆっくりと少しずつ,時間をかけてくれるんだ

[Bridge]
もう時間も気にしない
だんだんと2人の距離が縮まって
どうしようもなくなって
その人がどんどん好きになってくの

[Chorus]
とにかくハイになりたくて,あの頃は暮らしてたけど
やっと出会いがあったんだ
だから今はスロー・モーション,焦らずに時間をかけて仲良くなるの
だから今はスロー・モーション,お互いに焦らず時間をかけるんだ
とにかくハイになりたくて,あの頃は暮らしてたけど
やっと出会いがあったんだ
その人は急に迫って来たりしないの,ゆっくりと少しずつ,時間をかけてくれるんだ

[Post-Chorus]
とにかくハイになりたいの,それは今もそうだけど
その人は急に迫って来たりしないの,ゆっくりと少しずつ,時間をかけてくれるんだ

(余談)

おそらく歌詞のテクニックとしてはさほど珍しいものではないのでしょうが,これだけ短期間に集中して出てくると,トレンドと言うべきなのではないかと思えて来ます。

ところでこの曲を歌っているAlmaですが,Wikipediaによるとフィンランド人のシンガー・ソングライターで現在21歳。2013年にフィンランドのオーディション番組Idolsに出場したことで有名になったようです。

0 件のコメント:

コメントを投稿