2017年8月12日土曜日

Picture To Burn テイラー・スウィフト (Taylor Swift)

私にとって大人になるということは, 自分以外の人間にもその人なりの人生があって,たとえそ自分にとっては不快な行為であっても,その人なりの理由があってそういう反応していると気づくことですが,これに対してコドモであるということは,世の中で重要なのは自分の人生だけであり,それ以外のものはどうでもいいと考えることでしょう。
Growing up is, to me, to be aware of a simple fact that everybody has their own life and their own reason to react, which sometimes hurts others and their heart.  Being juvenile is, on the other hand, to think it's our lives that only matters in this world. 
Picture To Burn  (Taylor Swift)
[Verse 1]
State the obvious, I didn't get my perfect fantasy
I realize you love yourself more than you could ever love me
So go and tell your friends that I'm obsessive and crazy
That's fine, I'll tell mine that you're gay
By the way

[Chorus]
I hate that stupid old pickup truck
You never let me drive
You're a redneck heartbreak
Who's really bad at lying
So watch me strike a match
On all my wasted time
As far as I'm concerned you're
Just another picture to burn

[Verse 2]
There's no time for tears
I'm just sitting here planning my revenge
There's nothing stopping me
From going out with all of your best friends
And if you come around saying sorry to me
My daddy's gonna show you how sorry you'll be

[Chorus]
I hate that stupid old pickup truck
You never let me drive
You're a redneck heartbreak
Who's really bad at lying
So watch me strike a match
On all my wasted time
As far as I'm concerned you're
Just another picture to burn

[Verse 3]
And if you're missing me
You'd better keep it to yourself
Cause coming back around here
Would be bad for your health

[Chorus]
Cause I hate that stupid old pickup truck
You never let me drive
You're a redneck heartbreak
Who's really bad at lying
So watch me strike a match
On all my wasted time
In case you haven't heard
I really really hate that
I hate that stupid old pickup truck
You never let me drive
You're a redneck heartbreak
Who's really bad at lying
So watch me strike a match
On all my wasted time
As far as I'm concerned you're
Just another picture to burn

[Outro]
Burn, burn, burn, baby, burn
You're just another picture to burn
Baby, burn

[Verse 1]
当たり前のことだけど,思ってたのと違ったの
アンタは自分が大好きで,アタシなんかどうでもいいの
だからもう別れましょ, さっさとアンタの友達に言って回ればいいじゃない
アタシはとにかくしつこくて,どっかヘンなヤツだって
いいよこっちも言っちゃうし,アンタのことをゲイだって
とにかくね

[Chorus]
大嫌いだったのよ,あのポンコツのトラックが
絶対に運転させてもらえなかった
頭が悪くてダサくって
ウソをつくのもヘタクソなヤツ
だからそこで見てればいいの,アタシがマッチに火をつけて
アンタと過ごして無駄にした時間を燃やしてしまうのを
アンタとの思い出なんて,アタシにとってはただの過去
特別なものじゃなく,火をつけて燃やして終わりの写真と同じ

[Verse 2]
メソメソ泣いてる時間はないの
ここでこうして仕返しを考えてるとこだから
邪魔なんてさせないよ
一番の友達の全員と出かけてやるの
謝るつもりで寄って来たって
パパにお仕置きしてもらうからそこは覚悟しといてね *

[Chorus]
大嫌いだったのよ,あのポンコツのトラックが
絶対に運転させてもらえなかった
頭が悪くてダサくって
ウソをつくのもヘタクソなヤツ
だからそこで見てればいいの,アタシがマッチに火をつけて
アンタと過ごして無駄にした時間を燃やしてしまうのを
アンタとの思い出なんて,アタシにとってはただの過去
特別なものじゃなく,火をつけて燃やして終わりの写真と同じ

[Verse 3]
アタシに会いたくなったって
そんなの秘密にしとくのね
仲直りしようったって
イヤな思いするだけだから

[Chorus]
だって嫌いだったから, あのポンコツのトラックが
絶対に運転させてもらえなかった
頭が悪くてダサくって
ウソをつくのもヘタクソなヤツ
だからそこで見てればいいの,アタシがマッチに火をつけて
アンタと過ごして無駄にした時間を燃やしてしまうのを
聞こえてないとマズいから,もう一回言っておくけど
超がつくほどキライなの
大嫌いだったのよ,あのポンコツのトラックが
絶対に運転させてもらえなかった
頭が悪くてダサくって
ウソをつくのもヘタクソだった
だからそこで見てればいいの,アタシがマッチに火をつけて
アンタと過ごして無駄にした時間を燃やしてしまうのを
アンタとの思い出なんて,アタシにとってはただの過去
特別なものじゃなく,火をつけて燃やして終わりの写真と同じ
[Outro]
ベイビイ,さっさと燃やしてやるの
アンタとの思い出なんて,アタシにとってはただの過去
特別なものじゃなく,火をつけて燃やして終わりの写真と同じ
ああベイビイ,悪いわね


(余談)

聞くところによると,この曲は刺客が高校生の時に作ったものらしい。その点を考えれば仕方がないのかもしれませんが,良くも悪くも「コドモっぽい」曲と言えそうです。いくらイヤなヤツだったとしても,相手をredneck呼ばわりするのはいただけませんし,「いいよこっちも言っちゃうし,アンタのことをゲイだって」の下りはゲイの方々に対して失礼でしょう。

それはともかく,映画やドラマでは「写真を燃やす」「写真を破る」というのがお約束ですが,世の中の人は本当にそうしているのでしょうか?無論,自分のPCやスマフォだけに保存したデジタル・データの場合はそうすることでこの世から消えてしまうわけですが,このご時世です。SNSなどで共有してしまった場合,そのデータが相手のところに残っている可能性は十分にあります。燃やした(=削除した)と思っていたデータが思わぬところから現れた場合には,余計にショックが大きいような気がします。

0 件のコメント:

コメントを投稿