2018年1月9日火曜日

Dream Police チープ・トリック (Cheap Trick)

それ以外の場所の人間に比べ,アメリカ人は「歯」に並々ならぬこだわりがあると思っていたのですが,下のヴィデオを見てそれが変わりました。ヴィデオに登場するRobin Zanderを見て,なんとなくあのGotyeを思い出したのですが,その理由を考えるうちに,彼らの特徴的な犬歯のせいであることに思い当たりました。
Americans are worrying about even obsessed with their (perfect) teeth compared with people living in the rest of the world.  That's what I thought before I saw the video below.  Robin Zander in the video somehow reminded me of Gotye and I wondered why.  Later I remembered their distinctive canine teeth did that.  
Dream Police  (Cheap Trick)

The dream police
They live inside of my head
The dream police
They come to me in my bed
The dream police
They're coming to arrest me
Oh no

You know that talk is cheap
And those rumors ain't nice
And when I fall asleep
I don't think I'll survive

The night
The night

Cause they're waiting for me
Looking for me
Every single night
They're driving me insane
Those men inside my brain

The dream police
They live inside of my head
(live inside of my head)
The dream police
They come to me in my bed
(come to me in my bed)
The dream police
They're coming to arrest me
Oh no

Well I can't tell lies
Cause they're listening to me
And when I fall asleep
Bet they're spying on me tonight
Tonight

Cause they're waiting for me
Looking for me
Every single night
They're driving me insane
Those men inside my brain

I try to sleep
They're wide awake
They won't let me alone
They don't get paid to take vacations
Or let me alone
They spy on me
I try to hide
They won't let me alone
They persecute me
They're the judge and jury all in one

Cause they're waiting for me
Looking for me
Every single night
They're driving me insane
Those men inside my brain

The dream police
They live inside of my head
(live inside of my head)
The dream police they come
To me in my bed
(come to me in my bed)
The dream police
They're coming to arrest me

The dream police (police, police)
The dream police (police, police)

夢にまで目を光らせる
ヤツらが頭に巣食ってて
そいつらが
ベッドの中までやって来て
警察がするように
捕まえようと狙ってるから
このままじゃマズいんだ

わかってるだろ?あいつらに話をしたって意味ないし
ロクなうわさも聞こえて来ない
だから眠りに落ちるたび
もうこれでお終いだって思うんだ

その夜が
終わるまで生きてられない

だってヤツらが待っていて
俺のことを探してる
毎晩毎晩例外なしで
もうどうにかなりそうだ
俺の頭に巣食ってるあいつらがいるせいで

夢にまで目を光らせる
ヤツらが頭に巣食ってて
(この頭の中にいて)
そいつらが
ベッドの中までやって来て
(夢の中まで追って来て)
警察がするように
捕まえようと狙ってるから
このままじゃマズいんだ

ウソつくわけにはいかないね
だってヤツらが聞いているから
それで俺が眠ったら
あいつらは俺の秘密を探るんだ
今夜こそ

だってヤツらが待っていて
俺のことを探してる
毎晩毎晩例外なしで
もうどうにかなりそうだ
俺の頭に巣食ってるあいつらがいるせいで
眠ろうとしていても
あいつらは眠らない
どうしても放っといてくれないし
有給休暇も取ったりしない
俺を放っておいてくれない
俺の秘密を探るんだ
隠そうと思ってるのに
どうしても放っておいてくれないし
検察官がするように,この俺を裁判にかけようとする
審理するのも裁くのも,あいつらがするんだよ


だってヤツらが待っていて
俺のことを探してる
毎晩毎晩例外なしで
もうどうにかなりそうだ
俺の頭に巣食ってるあいつらがいるせいで

夢にまで目を光らせる
ヤツらが頭に巣食ってて
(この頭の中にいて)
そいつらが
ベッドの中までやって来て
(夢の中まで追って来て)
警察がするように
捕まえようと狙ってるから
このままじゃマズいんだ
夢にまで目を光らせる
そういうヤツらがいるんだよ
(余談)

このヴィデオは70年代のものだと思われますが,当時はアメリカのアーティストでも,こういった「ヨーロピアンな」歯並びが許されていたようです。

仮にそうだとすると,歯並びにおけるいわば「ビッグバン」というか「フォッサマグナ」というか,そういったものが,アメリカにおいて一体どのあたりで始まったのか,個人的に非常に気になるところですが,それが。

0 件のコメント:

コメントを投稿